Kies je kernwaarden

Mensen (klanten) zullen in de omgang met jou automatisch jouw kernwaarden voelen, want je kernwaarden zijn wie je bent. Het zijn de principes waar jij voor staat en geven de richtlijn voor jouw handelen, jouw denken, doen en voelen.

Eigenlijk zou het makkelijk moeten zijn om je kernwaarden te kiezen. Ze geven namelijk weer waar jij voor staat en het met welk gevoel jij de dingen doet. Nu al. Het is dus niks nieuws.

We hebben alleen veel kernwaarden. Voordat iemand die allemaal van ons weet, ben je veel tijd kwijt en ook niet alles is even relevant voor je business.

Kies daarom, voor nu, 5 kernwaarden waar je mee aan de slag gaat. Van welke kernwaarden wil je dat je (potentiële) klanten ze direct weet en zijn “helemaal jij”.

Ter inspiratie heb ik hieronder een lijst gemaakt met voorbeelden van kernwaarden.

Openheid
Authenticiteit
Eerlijkheid
Zelfstandigheid
Harmonie
Open minded
Positiviteit
Aandacht
Innovatief
Praktisch
Community
Gelijkwaardigheid
Vrijheid
Groei
Individualisme
Zelfwaardering
Daadkrachtig
Welzijn
Geduld
Verbinding
Overvloed
Productief
Onafhankelijkheid
Verbetering
Transparantie
Creativiteit
Bewustzijn
Gezag
Duidelijkheid
Efficiëntie
Een verschil maken
Kennis
Gevoelig zijn/diep voelen
Mogelijkheden
Persoonlijke ontwikkeling
Eigenaarschap/verantwoordelijkheid
Traditioneel
Passie
Respect
Levensgenieter
Deskundigheid
Betrokkenheid
Waardevol
Empowerment
Spiritualiteit
Klantgericht
Pionieren
Religie
Sociale gerechtigheid
Tolerantie
Vertrouwen
Inzicht