Waardoor werkt storytelling?

Storytelling creëert verbinding. Dit is wetenschappelijk bewezen. Simpelweg door te kiezen om jezelf te zijn en dit naar buiten toe uit te dragen, kun je je bedrijf laten groeien.

Maak van wie jij bent “your unique selling point” door dit in al je uitingen naar voren te laten komen.

Door waar jij voor staat zoveel mogelijk in een verhaal te vertellen, geef je het herkenning en dus emotie mee. Zoek de kracht van je dienst in het verhaal erachter. Feiten mag je uiteraard best noemen, maar maak ze passend in het verhaal of plaats er een afbeelding bij.

Speel subtiel in op dromen en verlangens, waarbij een expliciete boodschap niet per se nodig is.

Maak je niet druk of je wel origineel genoeg bent. Herkenbaarheid is het belangrijkste en aan ieder verhaal kun je je eigen draai geven. Daarnaast is herhaling helemaal niet erg. Voordat iemand klant wordt, zal iemand vaak meer van je moeten lezen/horen en ook de herhaling van een bepaalde boodschap is vaak nodig om een klant in beweging te krijgen (de kracht van herhaling).

Druppels

Je kunt je verhaal het beste in druppels vertellen.

Heb je bijvoorbeeld een klant geholpen die eigenlijk 3 problemen had? Dan kun je hier dus 3 (kortere) verhalen over schrijven (en eventueel verwijzen naar de andere delen als vervolg/verdieping).

Het voordeel hiervan is, is dat je de focus legt op 1 probleem en 1 oplossing. Dat is overzichtelijker en leest makkelijker weg. Daarnaast geef je niet alles in 1x weg, blijf je interessanter om te volgen, zorg je voor meer content en heb je steeds weer iets om te delen.